Support i hverdagen

Support i hverdagen

Udviklingen inden for digital almen praksis går så hurtigt, at der hele tiden opstår nye muligheder og nye udfordringer. Derfor vil de første som kontakter datakonsulenterne med et nyt emne måske ikke få svar med det samme. Men vi klæder os på og vender altid tilbage så hurtigt som muligt. Jo flere der kontakter os, jo mere kvalificeret bliver vi til at yde support, og når mange kontakter os med den samme udfordring, laver vi ofte en skriftlig vejledning.

Support

Som en del af overenskomsten tilbyder vi gratis support til jeres praksis i forhold til en lang række digitale værktøjer. Den udvikling går så hurtigt, at der hele tiden opstår nye muligheder og udfordringer. Nedenfor kan I se, hvilke emner, vi giver support om. Har I brug for hjælp til et område, der ikke står på listen, så kontakt os endelig.

  • FMK
  • Forløbsplaner
  • Opstart af praksis
  • WebPatient
  • MitID
  • Datasikkerhed, herunder sikker mail
  • Dynamiske henvisninger
  • Video
  • ICPC-kodning
  • Teledermatologi

Fleksibel support

Vores support kan både ske pr. telefon, via mail, på TeamViewer eller i praksis. Det afhænger af situation og emne.
Vi løser så vidt muligt henvendelser via mail eller telefon. Hvis det er nødvendigt, kan vi også logge på din pc og fjernstyre den via TeamViewer. Det kræver altid din accept. I nogle situationer kan det være nødvendigt at få besøg af datakonsulenten i din praksis.

Alle henvendelser til datakonsulenterne bliver registreret i KAPsel – det er et system, der hjælper datakonsulenterne med at have overblik over information samt koordinere support og hjælp til yderne i regionen. Du kan læse mere om KAPsel her: Privatlivspolitik for datakonsulenternes sagssystem KAPsel (kap-s.dk)

TeamViewer
Ringer du til os, så kan det sommetider være nødvendigt, at vi kobler os på din PC for at kunne hjælpe. Det gør vi igennem TeamViewer, der er et fjernsupportprogram. Hvis du på forhånd tror, at det er nødvendigt, kan du med fordel downloade TeamViewer, så du er klar til at oplyse os ID-nummer og password. Du kan downloade TeamViewer for PC her og for Mac her.

Opkoblingen sker gennem en sikker og krypteret forbindelse, og vi kan kun koble op på TeamViewer, hvis vi har din tilladelse. Det gør du nemt ved at gøre følgende:

• Klik på TeamViewer for at give datakonsulenten fjernadgang til din pc. Når du klikker på linket hentes der et lille program. Klik på Kør.
• Når programmet er hentet (det bliver ikke installeret) skal du oplyse dit ID, som står i den lille boks + det kodeord, der er angivet
• Derefter kan datakonsulenten aktivere forbindelsen

Kontaktpersoner

Nyt fra datakonsulenterne

Vi udgiver vores nyhedsbrev seks-syv gange om året. Her finder I nyheder og tips og tricks ift. den digitale praksis. I kan finde nyhedsbrevene her: Nyt fra datakonsulenterne

Kontakt